Digitale barrierer spænder ben for mange brugere på væresteder og boenheder – og presser samtidig medarbejderne.
Manglende udstyr, problemer med MitID og svære digitale processer gør alt fra offentlig hjælp til sundhed og økonomi svært at håndtere.
Når teknologien bliver en mur, vokser uligheden – og det kræver handling nu.
DISCUS analyser viser at medarbejdere på værestederne og boenhederne allerde gør en stor indsats, men de mangler ofte tid, ressourcer og opdateret IT til at hjælpe effektivt. DISCUS har udviklet konkrete guides til ledere, medarbejdere og frivillige, der vil styrke den digitale støtte.
Det handler bl.a. om at styrke indsatsen med frivillige med digitale kompetencer, peer-to-peer-hjælp og faste rådgivningstider. Og det handler om et tætterede samarbejde med Borgerservice kan åbne døre, der ellers forbliver lukkede.
Kontakt gerne Jens Hørby Jørgensen jhj@discus.dk , 25 68 22 55 for at høre mere.